| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
wczytywanie danych...
ratusze

Ratusz

Atrakcja turystyczna
Zbudowano: I poł. XIV w.
Dawniej: Rathaus
Zabytek: 341 z 13.11.1956
Ratusz we Wleniu został wzniesiony w pierwszej połowie XIV wieku. Fakt ten potwierdza zachowany dokument księcia Bolka II i Księżnej Anny pochodzący z 3 lipca 1353 roku. W obecnej postaci powstał w latach 1823-1824. Miało to miejsce po olbrzymim pożarze miasta który miała miejsce w roku 1813. Wleński ratusz to budynek skromny, jednopiętrowy, kryty spadzistym dachem i zwieńczony wieżą z galeryjką, która nakryta jest hełmem z prześwitem. Wieżę ową rekonstruowano w 1994 roku. Nad wejściem do ratusza umieszczono napis: Post nubila Phocbus-Excinere phoenix 1823-24 co oznacza Po deszczu słońce z popiołów odradza się Feniks.

(opis pochodzi z wikipedii)
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
Tablica została usunięta w czerwcu tego roku, teraz jest tablica upamiętniajaca 800 lecie miasta.
2014-12-13 11:46:13 (6 lat temu)
To białe niebo, to obróbka w programie graficznym, inaczej nie widać panów, remontujących elewacje wieży ratusza, w tym pochmurnym dniu , wszystko się stało niewidoczne, więc taki kompromis, dać zdjęcie, gdzie nie widać faktu ramontu, lub nie, dałem więc takie.
2014-12-13 16:48:30 (6 lat temu)
Stenek
+1 głosów:1
do Dariush Lukasik: Zdjęcie jest bardzo naturalne, takie niebo przecież często też widzimy
2014-12-13 16:52:41 (6 lat temu)
Neo[EZN]
+1 głosów:1
do Stenek: ... zwłaszcza między połową listopada a końcem lutego - jednolita, biała masa to najpaskudniejsza chmura (stratus) psująca pogodę przez większość jesiennych i zimowych dni.
2014-12-13 19:47:04 (6 lat temu)
Po czeskiej stronie sa ratuśe w podobnym stylu naprz-Náchod-
albo Nové Město pod Smrkem tereny Sudetske....
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: corect
2015-10-08 18:29:47 (5 lat temu)
YouPiter
+1 głosów:1
do vetinari: Drugi link nie działa. Byłem w tamtym i w tym roku w Novym Mestie. Urokliwy ryneczek, no i sklep z różnymi rarytaśnymi,,spożywczakami". A za Rynkiem - supermarket. Sprzedają tam wietnamczycy :)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2015-10-09 12:37:57 (5 lat temu)
do vetinari: VETI - dzięki za ten link!
Są tu znakomite, stare foty Cieszyna:

Ta strona to taki czeska Fotopolska, tak?
Dzialasz tam???
2015-10-09 21:24:36 (5 lat temu)
do YouPiter: Poprawilem link...i Wietnamczycy...no to jest troche klopot..niestety..tylko oni maja pieniadze i checz na jakikolwiek byznys....
2015-10-09 16:28:42 (5 lat temu)
do Stenek: Nie,nie dzialam..nie znam tych stron dokladnie...na stronach FP moźna diskutowacz..i tutaj sie mi nie wydaje źe by ktoś diskutowal...troche te strony bede śledzicz..i moźe sie zaloguje...
2015-10-11 15:00:45 (5 lat temu)
Widełki troszkę w dół z datowaniem, brak Fontanny Gołębiarki, która powstanie w 1914 r.
2019-04-28 21:54:58 (rok temu)
antypuszka
+1 głosów:1
Fotopiesek :-)
2019-04-28 21:55:12 (rok temu)
do antypuszka: OK.
2019-04-28 22:19:12 (rok temu)
Tutaj też datowanie w górę, fontanna Gołębiarki z 1914 r.
2019-04-28 22:46:22 (rok temu)
D.Mucha
+1 głosów:1
Nie wszystkim niebo tak sprzyja..
2019-03-16 19:59:18 (rok temu)
s_mile
+11 głosów:11
Ech, żeby to się tak dało... :-D

Da się natomiast:
1. Wybierać na fotografowanie dni z odpowiednią pogodą:
2. Gdy trafi się pogoda gorsza, tu: gołe, niefotogeniczne niebo - nie eksponować go tak, pozwolić aby główny motyw zdjęcia zdominował kadr (przykład ) lub starać się to nagie niebo zasłonić ( , );
3. Używać filtra polaryzacyjnego podbijającego niebo właśnie - dwa pierwsze zdjęcia w tym folderze: zostały wykonane w odstępie kilku sekund, przy pierwszym zapomniałem obrócić filtr;
4. Fotografować w rawach i samodzielnie wywoływać zdjęcia - przepalenia nieba powstają najczęściej nie podczas rejestracji zdjęcia lecz w trakcie przetwarzania obrazu do formatu jpg przez automatykę aparatu;
5. Podbijać owe niebo podczas obróbki zdjęcia w programie graficznym (przykłąd na takie działanie dawałem pod zdjęciem Elmis )

Ten przydługi i przynudny wykład zakończę życzeniami pięknej pogody fotograficznej dla Wszystkich :)
2019-03-17 00:57:31 (rok temu)
cracusiac
+3 głosów:3
Vive la Photoshop!
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: wiadomo
2019-03-17 16:04:03 (rok temu)
ZPKSoft
+8 głosów:8
do D.Mucha: Sławek wozi ze sobą nie tylko aparat fotograficzny, komplet fab, tła oraz piękne niebo ;-)
2019-03-16 20:00:28 (rok temu)
Mikrob
+3 głosów:3
do ZPKSoft: I uśmiech na twarzy. :-)
2019-03-16 20:01:50 (rok temu)
Eugeniusz S.
+2 głosów:2
do ZPKSoft: Albo takie płótno z niebem.
2019-03-16 21:31:14 (rok temu)
cm
+4 głosów:4
do s_mile: Ani długi, ani nudny, tylko cenny - bo merytoryczny!
2019-03-17 14:05:46 (rok temu)
trz (tedesse)
+1 głosów:1
do s_mile: Jak ja sobie coś zaplanuję to pogoda mnie zawsze zawiedzie :( Dlatego ostatnio tylko spontaniczne wypady!
2019-03-17 21:20:58 (rok temu)
s_mile
+8 głosów:8
do cracusiac: Wiesz, w pierwszej chwili zjeżyłem się na Twój komentarz.Ale zaraz potem pomyślałem sobie, że w sumie masz rację (zostawmy na boku intencje).

Właśnie tak, niech żyje Photoshop!
Czy jakikolwiek inny program graficzny pozwalający wydobyć ze zdjęcia coś więcej, umożliwiający na ucieczkę od automatyki - jakże często nietrafionej - aparatu, uwypuklić to co chcesz pokazać nie tylko samym kadrowaniem, skorygować wady optyki itp itd.... No ale to dodatkowa praca, nie zawsze człowiek potrafi, ma na to czas czy ochotę...

Masz doświadczenie i wprawę, odwiedzasz interesujące miejsca (niejednokrotnie trafiamy w te same) i widzę Twoje prace. Żebyś jeszcze opanował któryś z tych programów albo przemógł - nieuzasadnioną dla mnie - awersję do nich, Twoje zdjęcia byłyby ponadprzeciętne.

Pełen dobrych intencji ozdrawiam Cię serdecznie. Jeden z plusów do Twojego komentarza jest ode mnie.
2019-03-17 18:38:26 (rok temu)
cracusiac
+1 głosów:1
do s_mile: Dzięki za miły tekst.
Nie jestem przeciwnikiem programów graficznych, tylko osobiście ich nie lubię. (Używam jedynie ShifN do prostowania i PhotoSnap do niewielkiej poprawy jakości zdjęcia).
Niemniej podziwiam prace osób które potrafią korzystać z tych programów. Jak zauważyłem wielu niestety przesadza w ich wykorzystaniu, zbyt duży kontrast, podbicie ostrości, kolorystyka itp.
Jako były "analogowiec" staram się tak ustawić aparat aby jak najmniej mieć pracy w "postprodukcji". Mój aparat pozwala na wcześniejsze ustawienie 5 własnych "programów"(+manual). To mnie wystarcza, a jak mam problem to włączam jeszcze "autobracketing". RAWy tez ma i specjalny program do ich "obróbki". Ale tego nie używam.
Z czasów analogu musiałem przed zrobieniem zdjęcia przemyśleć co mam zamiar pokazać (do dyspozycji miałem do wyboru różne rodzaju filmy, wywoływacze), po zrobieniu było już za późno, pozostało jedynie zrobić odbitkę. Tak to jest ze starymi przyzwyczajeniami. "Digitalowiec" ma podobnie, tylko dla niego praca zaczyna się dopiero w "postprodukcji".
Podziwiam Twoje prace , widać zamiłowanie tego co robisz. Mam nadzieję, że te wspaniałe zdjęcia drewnianych kościołów zostaną kiedyś wykorzystane w jakiejś publikacji. Nie zdziwiłbym się widzieć te zdjęcia w "National Geographic".
PS, te drobne /mam nadzieję/ nieporozumienia wynikły z różnego pojmowania niektórych określeń fotograficznych analog-digital.
Pozdrawiam serdecznie.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: wiadomo
2019-03-17 21:06:51 (rok temu)
do cracusiac: S_mile - nie masz zamiaru "przeprowadzić" się na pełną klatkę?
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: wiadomo
2019-03-17 21:23:31 (rok temu)
do cracusiac: Miło mi się przeczytało Twoje słowa, bo spodziewałem się czegoś innego.
Może masz rację odnośnie nieporozumień na linii analog-digital.. Podobnie jak ja już teraz mam problem z dogadaniem się ze "smartfonowcami". No cóż, świat idzie do przodu, musimy to zaakceptować.
A odnośnie pełnej klatki - nie mam takiej potrzeby (amatorska fotografia architektury) i nie bardzo mnie stać (szeroki kąt - ciężko o taki i zdrowo kosztuje).
Jeszcze raz pozdrawiam
2019-03-17 21:41:11 (rok temu)
do trz (tedesse): Właśnie dzisiaj była perfekcyjna. Zamiast jeździć na łyżwach trzeba było się z aparatem wybrać :-D
2019-03-17 21:35:39 (rok temu)
2019-03-17 21:55:10 (rok temu)
Pokaż na mapie
6 Dyskusji (ostatnia rok temu)
Zdjęcia
Pokaż wszystkie | Najstarsze
12następna
2020-10-07 14:50:13
2020
Ratusz we Wleniu.
2020-05-29 22:11:56
1960-1962
Ratusz na Rynku we Wleniu.
2019-10-28 18:31:56
1915
Gołębiarka na tle Ratusza we Wleniu.
2019-02-26 21:31:22
14
2018
Ratusz we Wleniu
2020-10-07
14:50:13
-
2019-02-26
21:31:22
2019-02-07 00:30:04
1941
Ratusz we Wleniu (prawdopodobnie 1941 r.).
2018-10-02 18:13:26
1
1910-1915
Rynek we Wleniu; widok na pierzeję wschodnią.
2020-10-07
14:50:13
-
2018-10-02
18:13:26
2018-07-12 14:51:29
2018
Na tyłach ratusza, klatka schodowa dobudowana podczas któregoś z remontów (bodaj po pożarze w 1824 r.) w dalekiej przeszłości.
2018-03-05 10:56:43
2018
Ratusz i "Pomnik Gołębiarki"- w tym roku planowane jest odnowienie pomnika.Kiedyś pod ratuszem stał samochód z napisem "Milicja":)Może się zdjęcie kiedyś trafi...
2019-02-07
00:30:04
-
2018-03-05
10:56:43
2018-02-25 20:26:31
2017
Ratusz we Wleniu
2018-02-25 20:19:58
2017
Ratusz we Wleniu
2016-12-25 23:46:46
1977
Fragment rynku we Wleniu.
2016-09-03 00:14:48
1915-1918
Wleń - Ratusz.
2018-07-12
14:51:29
-
2016-09-03
00:14:48
2018-02-25
20:26:31
-
2016-09-03
00:14:48
2016-08-18 19:40:06
1914
Pomnik Gołębiarki w lipcu 1914 r.
2015-11-08 00:09:25
1930-1939
Wleń - rynek z Ratuszem.
2015-11-03 21:40:57
3
1905-1914
Rynek we Wleniu.
2015-09-15 17:48:43
5
2015
Ratusz we Wleniu.
2016-08-18
19:40:06
-
2015-09-15
17:48:43
2015-09-12 20:23:47
2015
Ratusz od strony wschodniej.
2015-09-12 18:58:21
2015
Budynek Ratusza.
2016-08-18
19:40:06
-
2015-09-12
18:58:21
2015-09-12
20:23:47
-
2015-08-06
22:53:18
2015-05-21 17:07:42
1914
Uroczystości przy wleńskim Ratuszu - obchody 700-lecia miasta w 1914 r. połączone z odsłonięciem pomnika Gołębiarki por. http://fotopolska.eu/631556,foto.html .
2015-04-19 00:42:21
1920
Ratusz i gołębiarka na rewersie notgeldu emitowanego przez magistrat Wlenia.
2015-04-17 17:04:02
2015
Dom rady czyli ratusz- widok z wieży zamkowej.
2015-01-21 20:29:23
1897
Ratusz we Wleniu podczas powodzi w lipcu 1897r.
2015-08-07
17:51:57
-
2015-01-21
20:29:23
2015-05-21
17:07:42
-
2015-01-21
20:29:23
Ratusz na innych zdjęciach
3
1899
Pocztówka z Wlenia.
3
1910
Panorama Wlenia.
2
1925
Wleń - panorama miasta - w centrum kościoły: katolicki i ewangelicki.
9
1930-1934
Wleń - zdjęcie lotnicze.
1899
-
1934
3
1930-1940
Wleń, widok z drogi do Tarczyna.
2005
Panorama Wlenia z wieży zamkowej.
1899
-
2005
2005
Panorama Wlenia
2015
Panorama Wlenia z góry Stacji TV&GSM, przy drodze do wsi Tarczyn.Wg. przekazów, stąd artyleria francuska pod wodzą Cesarza Napoleona ostrzeliwała Wleń, podczas walk w sierpniu 1813 roku.
1930
-
2015
13
2017
Panorama Wlenia z górki przekaźnika RTV&GSM na Gościradzu.W centralnej części wieże dwóch najważniejszych obiektów starego miasta, w listopadzie widać szerzej, ale nie tak kolorowo...
2005
-
2017
2017
-
2017
m
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet